Latest News Editor's Choice


News / National

Daily News lampoons Jonathan Moyo

by Staff reporter
09 Oct 2019 at 20:23hrs | Views
The Daily News has lampooned the self-exiled former Cabinet minister, Jonathan Moyo, for suggesting that its sister newspaper, The Financial Gazette, is owned by the country's notorious Central Intelligence Organisation. This is not a new allegation though as the Standard on September 7, 2007 carried similar allegations claiming that it had obtained information from high-level intelligence sources shows the CIO in 2002 started manoeuvres to muscle into the Financial Gazette and the Mirror Newspapers Group's two titles, the Daily Mirror and Sunday Mirror, which they now control.

In an editorial comment, the Daily News wrote, "It is generally not our style to either engage with or respond to the mad rantings of deluded chaos mongers, pathological liars and social media retards. But there comes a point where some things cannot be ignored  as remaining silent under such circumstances can, unfortunately, encourage shameless charlatans and other small minds in their malicious, wicked ways. Indeed, and as Richard Edelman said, to be silent is sometimes to be complicit.

"And so, it was with utter horror that we were alerted to a social media posting this week by the self-exiled former Cabinet minister, Jonathan Moyo, which suggested that our sister newspaper, The Financial Gazette, is allegedly owned by the country's notorious Central Intelligence Organisation.

"Only dunderheads think CR6s & CR14s are the best evidence to expose shareholders or to pierce the corporate veil of a rogue media house in bed with an embattled predatory State. The CIO ownership of the Fingaz is not recorded in any CR6 or CR14, yet it is a fact!" this notorious author of the current dire state of Zimbabwe's media wrote "authoritatively" as he had a go at a rival media house.

"As expected, his ever obliging poodles  a good number of them thoroughly discredited former State media hacks  supported this rank lunacy.

"What makes this even more galling is that this is the same pitiful, lying team of hoaxers who falsely and maliciously claimed in 2017 that the Daily News had allegedly been taken over by President Emmerson Mnangagwa and Team Lacoste  even going to the extent of making a pathetic presentation to this effect at a Zanu PF politburo meeting, just before the military toppled the country's late former leader Robert Mugabe from power.

"Surprisingly, given the above, some of these con artists still had the temerity to knock at the door of the Daily News, begging for help for the cause of their preferred presidential candidate ahead of the hotly-disputed 2018 elections.

"For the readers of the Daily News who may not know this, it was also this same malicious cast which lied to erratic former first lady Grace Mugabe four years ago that former vice president Joice Mujuru had allegedly bought a 10 percent shareholding in our newspaper.

"Some of these skunks were also leading members of the Axis of Evil which worked so hard to get the Daily News bombed and then shut down in the early 2000s.

Source - dailynews

Subscribe

Email: